| 
   
 Ornamentika - Szerialitás  | 
 |
| 
   | 
 |
| 
   Vasarely Múzeum, 2011. október 12. - január
  8.  | 
  |
| 
   bevezetôt mond Dr. Ursula Helg, művészettörténész,
  Zürich / Bécs  | 
 |
| 
   Az
  általános felfogás szerint a geometrikus ornamentika az építészet, a könyvmûvészet, részben a népművészet díszítőeleme.
  Kiállításunk ezt a szűk felfogást szeretné aktuális tartalommal kitágítani az
  ornamentum és a kortárs képzőművészet egy élő jelenségcsoportja közötti
  összefüggés megmutatásával. Csatlakozva korábbi, elsősorban hazai esztétikatudományi
  kutatásokhoz, az ornamentikát a matematika, geometria és a képzőművészet
  köztes területeként kívánjuk hangsúlyozni. Egyesületünk tevékenységét kezdettől
  fogva jellemezi a művészeti területek és műfajok közötti, Mélyi
  József által „esszé”-nek nevezett kiállítások
  megrendezése. A kortárs képzőművészet konstruktív-konkrét törekvéseire
  jellemző, hogy a művészek formai anyagaik, elemeik megfigyelése és alakítása közben
  olyan területeket járnak be, amelyek a természetes logikát követve az
  ornamentika módjaival élnek. A téri formák kiterjesztése a síkra, elemek
  szisztematikus ismétlése, variációs lehetőségeinek tágítása, ismétlés kis,
  organikusnak ható változásokkal, mélységeket megidéző szimmetrikus /
  aszimmetrikus struktúrákat hoz létre, tektonikus feszültségeket idéz fel és a
  zenei formálással is analógiát mutat.  | 
 |
| 
   Résztvevők: Waldo Balart, Cserny Márton, Faa
  Balázs, Gálik András, Pavel Hayek, Julie Knifer, Konok Tamás, Petr Kvičala, Major Kamill, Vera
  Molnar, Nádler István, Ursula Neugebauer, Perneczky Géza, Helga Philipp, Rákóczy Gizella, Katarina Roters, Diet Sayler Esther Stocker, Waclaw Szpakowski, Türk Péter, Zalavári András művei, valamint
  afrikai geometrikus ékszerek, szőttesek, maszkok és ornamentális mintalapok a
  19. századból  | 
 |
| 
   Ornament - Seriality  | 
 |
| 
   | 
 |
| 
   12 October 2011 - 8 January 2012, Museum Vasarely
    | 
 |
| 
   | 
 |
| 
   Geometric ornamentalism is generally believed to be a decorative element of architecture, book art and, partly, folk art. Our exhibition aims to expand this
  narrow conception with current   eaning by shedding light
  on the connection between ornamentalism and an existing set of phenomena in contemporary art. Following in the footsteps of earlier Hungarian research in the
  field of aesthetics, we wish to
  position ornamentalism as a subject area bordering mathematics, geometry and the visual arts.
  The work of our society has always been characterized by exhibitions that connect fields and genres of art, which József Mélyi art critic refers to as “essays.”
  As a typical feature of the constructive-concrete in contemporary art, while observing the materials and elements of form, artists traverse areas that, following natural logic, employ the methods
  and means of ornamentalism.
  These techniques - the extension of spatial forms onto a plane, the systematic repetition of elements, the expansion of the possibilities for variation, and repetitions with small, seemingly organic changes - create symmetrical / asymmetrical structures and conjure up tectonic
  tensions, as well as showing
  an analogy with the play of musical form.   Participants: Waldo Balart, Márton Cserny,
  Balázs Faa, András Gálik, Pavel
  Hayek, Julie Knifer, Tamás Konok, Petr Kvičala, Kamill Major, Vera Molnar,
  István Nádler, Ursula Neugebauer, Géza Perneczky,
  Helga Philipp, Gizella Rákóczy, Katarina Roters, Diet Sayler, Esther Stocker,Waclaw
  Szpakowski, Péter Türk, András Zalavári. The exhibition contains also African geometric jewelry, carpets, masks and ornamental samples from the 19th Century  | 
 |
| 
      | 
 |
| 
   | 
 |
| 
   | 
 |